Tools

Het allerbelangrijkste uitgangspunt m.b.t. communicatie is dat we ons inleven in de koper/huurder. Transparantie, eerlijk- en openheid is wat er verwacht wordt en wat er ook gegeven moet worden zodat het vertrouwen ook vanaf het eerste moment daar is.
We zetten hiervoor verschillende tools in, de ene keer traditioneel (drukwerk en adverteren), de andere keer innovatief (virtuele filmpjes en social media). De combinatie van deze twee werkt nog steeds het beste omdat je op deze manier de breedste doelgroep bereikt.

Website

Een professionele website is een MUST. Zonder een goede website, geen basis van waaruit andere communicatie-uitingen ondersteund kunnen worden. Of het nu een advertentie betreft in het plaatselijke weekkrantje of een QR-code op een flyer, op iedere uiting zul je moeten doorverwijzen naar de projectwebsite. De noodzaak hiervan is simpel. Een website gebouwd in een content beheer systeem zorgt ervoor dat informatie direct is aan te passen. Je plaatst er actuele berichten en houdt er het aanbod up-to-date. Inschrijven op de nieuwsbrief zorgt ervoor dat je proactief informatie kunt verzenden naar geïnteresseerden.

Projectwebsite

Augmented Reality

Is dat Hocus-pocus? Een beetje wel ja, maar niet echt en toch echt. Augmented Reality is een Engelse term die wanneer je het vertaald ‘toegevoegde realiteit’ betekent. Noem het een extra laag realiteit over de bestaande werkelijkheid heen. Zo kun je een virtueel gebouw presenteren in de echte wereld en hierdoor extra informatie communiceren.

Virtuele maquette

Drone (video luchtopnames)

De voortgang van bouwprojecten laten zien, de laatste woningen presenteren, het straatbeeld van een winkelcentrum tonen, met de hanteerbare drone (kleine helikopter met videocamera) bieden we creatieve luchtopnames tot op grote hoogte (ca. 180 meter) aan.

Reverse Graffiti

Het aanbrengen van uitingen ten behoeve van reclamedoeleinden doormiddel van het schoonmaken van een muur, plein of trottoir wordt Reverse Graffiti genoemd. Er wordt van roestvrij staal een patroon, tekst of mal gemaakt. Geen gebruik van papier, verf of inkt. Met een hogedrukspuit wordt de mal schoongespoten.
De schoongemaakte uiting blijft, afhankelijk van de omstandigheden, zo'n 3 tot 6 weken zichtbaar.

Groene graffiti

Guerilla Marketing

Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. Omdat het vaak om ludieke acties of een bijzondere stunt gaat, maakt guerrillamarketing vaak gebruik van andere media om de reclameboodschap te verspreiden. Blogs, radio en televisie zijn vaak geneigd de campagne te melden op hun medium als nieuws of curiositeit.

Compilatie

3D Modeling

Een virtuele vertaling van het bouwproject wat ontwikkeld gaat worden. Dit kan een animatie zijn in de vorm van een filmpje, maar wanneer je een stap verder gaat zou je er ook interactief doorheen kunnen lopen (dit laatste valt onder virtual reality). Maar ook de stills (losse plaatjes) uit de animatie worden gebruikt t.b.v. drukwerk of op de website.

Graphic motion

Video

Een korte videopresentatie van bijvoorbeeld de commercieel directeur van het bouwproject geeft de kijker een persoonlijker gevoel en meer betrokkenheid bij het project. Geen lappen tekst maar een kort filmpje verschaft vaak sneller en duidelijker de achtergrondinformatie ervan.

Interview

Presentatie

Echte interactie vindt natuurlijk alleen maar plaats wanneer je de (potentiële) koper ook face-to-face ontmoet. Informatieavonden zijn daarvoor van groot belang. Om de boodschap (het project) duidelijk over te brengen is een goede presentatie van essentieel belang.
Door middel van bijvoorbeeld een beamer wordt de presentatie op een scherm afgebeeld. Vaak betreft het hier een slideshow, gemaakt in Powerpoint, Flash of Keynote.

App

Een app is een (kleine) applicatie die draait op een smartphone of een tablet. Een manier om extra informatie over een bouwproject te verstrekken, zoals productvisualisaties, (media) presentaties, promo’s en project verkoop.

iPad

Social Media

Social media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de (potentiële) koper, zonder of met minimale tussenkomst van een redactie, de inhoud verzorgen. In de praktijk houdt dit in dat vanuit de ontwikkelaar informatie wordt verspreidt waar anderen op kunnen en zullen reageren. Bekende voorbeelden van social media zijn: Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Blogspot en Instagram

Blog

Huisstijl

Wanneer de projectnaam definitief is is de eerst volgende stap het neerzetten van de huisstijl
(logo + huisstijlelementen). De visuele identiteit van een bouwproject wordt ook wel corporate identity genoemd.

Logo - Beeldmerk van het bouwproject. Kan de ene keer een grafische afbeelding zijn, maar ook een typografische uitwerking van een projectnaam.
Uitwerken beeldmerk - Naast een logo zullen er ook huisstijlelementen worden bepaald. Van lettertype tot kleurcombinaties. Samen met het logo vormt dit de corporate identity.

Drukwerk

Brochure – Poster- Spandoek- Advertenties - Roll-up banner – Flyer
Ondanks alle digitale mogelijkheden die er zijn om de koper te informeren blijft papier toch het meest tastbaar. Een flyer of een brochure met projectinformatie geef je gemakkelijk mee en wordt met name door de wat oudere doelgroep nog steeds erg op prijs gesteld.
Een advertentie in de krant, een abri poster op het station, spandoek op de bouwlocatie of een roll-up banner voor tijdens een kijkdag het zijn eyecatchers die bij ieder bouwproject aan de orde zullen komen. Wij verzorgen drukwerk van hoge kwaliteit en regelen desgewenst ook de verspreiding ervan.

Huis-aan-huis Reclame

Wanneer we huis-aan-huis reclame zouden plaatsen onder 'Guerilla marketing' hebben we het niet over folderen zoals van een supermarkt folder, maar iets huis-aan-huis verspreiden wat de boodschap nog niet direct vertelt. Het moet vraagtekens oproepen wat in een later stadium tot herkenning zal leiden.

Narrowcasting

Presentatie van visuele content op (televisie)schermen. De informatie is gericht op de koper en kan op een ieder moment bijgewerkt en geactualiseerd worden. De schermen kunnen worden geplaatst in een ruimte nabij het bouwproject, op het kantoor van de plaatselijke makelaar of als extra informatiebron bij informatieavonden.