< CASES | Hart van Grave

Hart van Grave

Realisatie van een nieuw stadshart in de historische binnenstad van het vestingstadje Grave. Een aantrekkelijke invulling van de monumentale binnenstad met 45 appartementen, winkels en een parkeerkelder met ca. 100 parkeerplaatsen.
Het unieke van het project is dat de inwoners van Grave zoveel mogelijk betrokken zijn geweest bij de planontwikkeling. Het gerenommeerde Antwerpse architectenbureau Crepain Binst Architecture heeft hier een juiste vertaalslag aan gegeven door het stadshart in historische stijl te ontwerpen.
Gevarieerde appartementenaanbod: van startersappartementen, ruime appartementen voor het middensegment tot en met luxe penthouses (45 appartementen), daarnaast 7 commerciële ruimtes (voor o.a. Hema, Primera, Shoeby, Kruitvat) en een private parkeerkelder met ca. 100 parkeerplaatsen.

Website (fotografie lokale mensen)

Voortborduren op een eerder ontwikkelde website had niet zoveel zin. De oude website was een verzameling van losse items waarbij doorverwezen werd naar andere websites zoals Funda en de lokale Woonmakelaars. Alle appartementen waren beschreven in één grote PDF waardoor het downloaden ervan lang op zich liet wachten.
Een nieuwe start, een nieuwe domeinnaam en een nieuwe website was de enige logische volgende stap. Voor sfeerimpressies en fotografie is gekozen om Graafse inwoners hiervoor in te zetten, zodat het gevoel van ‘ons project’ meer ging leven. Ieder appartement werd als een uniek los bouwproject beschreven en na verkoop van de site gehaald, zodat alleen het actuele woonaanbod nog zichtbaar bleef.

Bekijk website

Bouwlokatie (de muur)

Waar eind jaren tachtig iedereen nog blij was dat de muur bij onze Oosterburen omviel, besloten we in Grave de muur weer op te bouwen. Anderhalf jaar lang naar een bouwput kijken midden in een historisch centrum is niet erg fraai. Een prachtige wand van in het totaal ca. 60 meter ontnam het lelijke uitzicht. Impressies van het nieuwe project, foto’s uit oude doos, QR-code waar filmpjes mee op te roepen waren en silhouetten van spiegelfolie (zodat een voorbijganger zichzelf een nieuwe bewoner waande), sierde het straatbeeld aanzienlijk op.

Crossmedia (posteractie)

Met nog slechts enkele appartementen beschikbaar wilde we nog een laatste ‘boost’ geven ten aanzien van de verkoop. Omdat het hoofdzakelijk startersappartementen betrof, was alleen adverteren in het plaatselijk krantje niet voldoende.  Een kleine crossmediale campagne werd het. Door een gedistribueerde poster bij het weekblad nodigden we de inwoners van Grave en omliggende dorpen uit, deze poster voor het raam te hangen, er een foto van te maken en deze op Facebook te plaatsen. Zodoende werd de aankondiging van de inloop-, kijkdag in iedere straat wel zichtbaar en bouwden ondertussen ons sociaal netwerk verder uit. De winnaar van een weekend Venetië werd nadien met foto in de krant opgenomen als free publicity.

Meet & Greet (the voice of holland)

Hoe luister je een feestje op?
Door de vele talentenjacht programma’s op televisie is er haast wel in iedere regio van het land een (lokale) artiest die naamsbekendheid aan het verwerven is.
Bij de officiële start van de bouw gingen we dan ook op zoek naar een bekendheid waar ze in Grave trots op zijn en kwamen uit bij …. Chahra-Z!!